Almost the end.. Van de oostkust dan ;) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Louw - WaarBenJij.nu Almost the end.. Van de oostkust dan ;) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Louw - WaarBenJij.nu

Almost the end.. Van de oostkust dan ;)

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

13 Februari 2016 | Australië, Cairns

Pompidom! Hier zijn we alweer. Snel he? Niet verwacht? Maar des te leuker (hoop ik!). Op dit moment zitten we in Cairns, is het bloedheet en is bijna Valentijnsdag (niet dat we daar wat mee hebben). Maar het mooiste aan Valentijnsdag dit jaar is dat wij lekker naar Melbourne vliegen en dat we Anouk zullen zien. Zij is ook lekker aan het genieten in Australië! Maar goed, over tot de orde van dit blog. We zijn gebleven in Airlie Beach.

We zijn hier op 25 januari aangekomen. Omdat het ‘s avonds was dat we aankwamen en we geen idee waar we waren en heen moesten, hebben we even gespijbeld en hebben we een taxi genomen. Gelukkig kostte dit maar $8 dus dat konden we missen.

De dag erna was het tijd voor Australia Day! We hadden hier veel verhalen over gehoord en gelezen en hadden er best wel een bepaalde verwachting van. Echter, die ochtend was er nog niks bijzonders te zien. Wel waren ze bezig met opbouwen dus wij wachtte rustig af. Naarmate de dag vorderde kwam er meer actie in, in het zwembad waren allemaal spelletjes, alle Engelse waren al dronken en we keken onze ogen uit. De een nog gekker dan de andere. Er werden zelfs meiden het zwembad uitgestuurd! Omdat ze zo nodig hun blote tieten (sorry voor het woord!!) moesten laten zien. Dat waardeerde de beveiliging niet zo. De rest van de dag hebben we aan het zwembad gelegen, mensen gekeken, tot het etenstijd was en toen hebben we ons klaargemaakt voor de avond. Een Australische vlag hadden we gekocht met schmink maar daar was het te warm voor.. Dus dan maar ander kleding aan. We hebben Mark en Jurgen nog gezellig gezien en een leuke avond gehad. Maar om nou te zeggen dat het iets bijzonders was zoals Koningsdag oid, nee! Helaas! Maar leuk om meegemaakt te hebben was het dan weer wel!

De dag erna was het tijd voor Whitsundays! Iets waar we allebei wel naar uitgekeken hadden. Mooie groene eilanden, hagelwitte stranden en een azuurblauwe zee! Ik kan jullie verzekeren, dit is allemaal helemaal waar!!! Wat is het daar prachtig zeg! Wauw! We gingen op een catamaran met een hele groep en een aantal man personeel. Lekker varen en zeilen! Geweldig was dat! Ondanks de hitte hadden we een heerlijk briesje wat het aangenaam maakte. We sliepen gelukkig op een van de eilanden aangezien vele tours op de boot slapen. Dit schijnt niet zo comfortabel te zijn.

De eerste avond op het resort op South Molle Island hebben we lekker gegeten en genoten van het heerlijke weer. Echter, we sliepen met drie Duitsers op de kamer. Dat dat een heel verhaal zou worden hadden we niet gedacht. Kitty en ik besloten om rond middemiddernacht te gaan slapen, we moesten namelijk vroeg op. Maar de drie Duitsers dachten daar anders over en hadden zichzelf klem gezopen. Ze bleven die nacht tot een uur of vier in- en uitlopen in de kamer terwijl wij probeerde te slapen. Dit ging natuurlijk niet! Toen ze eindelijk in bed lagen en ze nog steeds hardop praatte vroeg ik even dringend maar zeker niet vriendelijk, of ze even hun kop konden houden!! Ik kreeg als reactie dat dit prima kon en of ik al wist dat er een palmboom in de kamer lag!!?? Een wat hoor ik jullie denken??? Ja echt, een groot deel van een palmboom hadden ze naar binnen gesleept! Omdat dat grappig moest zijn. Nu kunnen we er om lachen maar toen niet zo.. Na twee uur slaap ging de wekker weer en was het tijd voor de eerste volle dag op de boot.. En bedankt guys! Zij vonden het wel grappig geloof ik.

Maar overdag hebben we heerlijk kunnen genieten van alles van The Whitsundays! We hebben echt gezeild met hele grote zeilen! Wauw! Een van de bemanningsleden heeft een roofvogel te eten gegeven die boven de boot kwam vliegen, even een stukje kip omhoog gehooid en hij hapte het zo uit de lucht! Mooi gezicht! We hebben gesnorkeld in een prachtige baai en koraal gezien wat nog wel gekleurd is! Met zoveel mooie en verschillende vissen, wat was dat genieten. Wel met een anti kwallen pak aan aangezien het kwallen seizoen is. Daarna zijn we gestopt bij Whitehaven Beach, hier is het zand zo fijn dat je er heel veel mee kan doen. Je sieraden schoonmaken, jezelf schubben en zelf je tanden ermee poetsen! We hebben hier lekker in de branding gelegen, lekker gelopen over het strand en vele foto's gemaakt met de GoPro! Wauw! De rest van de tijd hebben we op de boot aan onze bruine taint gewerkt! Maar na een hele dag in de zon merk je wel dat er geen ozonlaag is (ja echt, die hebben ze hier nauwelijks) en dat de zon toch iets teveel is geworden.

Terug op het eiland lekker gezwommen in het zwembad en daarna gedoucht. Weer heerlijk gegeten en genoten van alle vals zingende mensen bij de karaoke (nee we hebben zelf niet meegezongen!). Maar goed, toen we naar bed wilde troffen we weer een leuke situatie aan in onze kamer. Er zaten twee Engelse meiden in onze kamer, ze waren compleet van de kaart (dronken!), de kamer was een puinzooi (lees; 24 lege bierblikjes, lege flessen drank, sigarettenpeuken en as, honderden speelkaarten etc.) en de jongens waren nergens te bekennen!! Toen we vroegen waar die waren vertelde ze dat ze bij de bar waren en toen we vroegen of ze wilde vertrekken moesten ze eerst nog even hun drankje opdrinken. Na veel overleg samen hebben we besloten om een andere kamer te vragen en die kregen we. Tenminste één nacht een goede nachtrust op het mooie eiland. De jongens stonden de volgende ochtend wel even te kijken! Een prachtig mooi gezicht!

We gingen namelijk een bush walk doen over het eiland. De jongens lagen nog met een dikke kater in hun bed en die kwamen we op onze weg terug pas tegen. Ze stonken naar bier en rook en keken heel wazig uit hun ogen. we hebben ze keihard uitgelachen! Maar goed, de bushwalk was zo mooi! Een behoorlijk stuk omhoog en dat met 40 graden op de vroege morgen. Maar wat een uitzicht hadden we daar zeg! Wauw! We konden alle omliggende eilanden zien, het mooie blauwe water. Adembenemend!! We hebben uitleg over de geschiedenis gekregen en de aboriginals. De moeite waard zo vroeg in de morgen!

Daarna was het tijd om kokosnoten les te krijgen. welke kokosnoot is het beste om te kraken, hoe moet je hem kraken en hoe smaakt dat nou?! Nou daar kwamen we snel genoeg achter. Wel een hele klus hoor.. Maar erg leuk! Ook hebben we de vissen gevoerd aan de kade. Batfish noemen ze die. Hele grote vissen die erg van brood houden. Een leuke ochtend! Daarna nog een lekkere lunch gekregen en toen was het tijd om afscheid te nemen van het mooie eiland en de rest van de eilanden. Terug naar het vaste land. We hadden nog een nacht in Airlie Beach voor we naar Townsville zouden vertrekken. Maar we waren zo moe van al onze belevenissen dat we die avond voor 11 uur erin lagen!

In Townsville zaten we in een heel relaxt hostel. Het leek wel een hotel en het had wat weg van een luxe strandtent. Hier voelde wij ons wel thuis! Heerlijk. Wel weer heel erg warm maar goed. Ook kwamen we hier voor het eerst aboriginals tegen. Dan denken jullie misschien; wat leuk! Nou zo leuk is dit niet.. Het zijn bijna allemaal mensen met een uitkering, ze zwerven op straat omdat ze geen geld hebben, ze schreeuwen naar elkaar op straat en vallen je lastig. De eerste avond voelde wij ons niet zo veilig daar.. Bah! Ze zijn diep gezonken in mijn waardering. Jammer!

Maar, buiten het feit van de aboriginals, hebben wij ons prima vermaakt in Townsville. We hebben een middagje doorgebracht in het Great Barrier Reef Aquarium. Hier vielen we met onze neuzen in de boter. Doordat de schoolvakanties afgelopen waren, was het bezoekersaantal flink gedaald waardoor er meer personeel was dan bezoekers. We kregen bijna een privé tour met heel veel uitleg. We zijn bij het Turtle Hospital wezen kijken en we hebben verschillende dingen onder de microscoop kunnen bekijken (lees; koraal en bepaalde organismen die in het aquarium leven en zo klein zijn). Een leuke en leerzame middag dus! Ook hebben we een middagje bij de Lagoon gelegen. Een aangelegd zwembad bij de zee. Zo kan iedereen veilig zwemmen zonder haai of kwallen gevaar. Lekker onder een palmboom, briesje, tijdschrift erbij en een lekker hapje en drankje. Kitty zou zeggen; dat is nou vakantie!

De laatste nacht was wel weer een Kitty en Nienke reis momentje. We lagen lekker te slapen, we hadden nog twee andere meiden op de kamer, en ineens gaat het ontuimingssysteem af. Iedereen stond ineens buiten met slaperige ogen. Verbaasd over wat dit kon zijn. Helaas kwam er geen uitleg. Wel konden we zien dat er een brandweerauto stond en een auto van een schoonmaakbedrijf. Waarschijnlijk is er iets mis gegaan met de professionele schoonmaak en was dat het gevolg.. Fijn Harry, bedankt! ;) dus om half 5 (het alarm ging om 4 uur af) gingen we maar weer slapen, zonder informatie. Helaas ging het tien minuten nadat we weer lekker lagen, wéér af! Gelukkig was dat snel over en konden we verder slapen. Weer een fijne ervaring!

De dag daarna was het tijd om naar Magnetic Island te vertrekken. Met de ferry gingen we over en daar aangekomen met de bus naar het hostel. We zagen al gauw dat het eiland niet heel groot was maar wel heel mooi. In het hostel kwamen we op nieuw Mark en Jurgen tegen en Lucas. Mark en Jurgen zouden die avond vertrekken en Lucas bleef nog een nacht. Grappig, net als je denkt dat het de laatste keer is geweest dat je elkaar gezien hebt (de vorige keer), kom je elkaar weer tegen. Echter, deze avond was een definitief afscheid met Mark en Jurgen. Zij zouden al snel richting Nederland gaan.

Die avond hebben we lekker gegeten en nog wat gedronken met de mannen. Een afscheidsdrankje. Toen de jongens eenmaal weg waren was het tijd voor Kitty en mij om het strand op te gaan! Het was tenslotte bijna mijn verjaardag! We hadden in Townsville al een goede fles champagne gekocht en wat lekkere dingetjes en toen hebben we geproost om 12 uur! Toch wel gek dan hoor. Hoe mooi en gaaf deze reis ook is die we maken, hoe leuk de dingen ook zijn die we meemaken, het is toch even raar als je al jarig bent in het land waar je op dat moment bent maar in Nederland nog niet. Je zit op duizenden kilometers afstand, vrienden en familie zitten thuis en daar kan je het niet mee vieren. Sterker nog, zij waren er nog helemaal niet mee bezig aangezien het midden op de dag was daar. Dat deed mij toch wel wat.

Toch vond ik het hartstikke fijn dat Kitt er wel bij was natuurlijk. We hebben er een mooie avond van gemaakt! Ik had het niet willen missen met haar. Mijn beste vriendinnetje al voor zo lang. Maaaarrr.. Ik heb een fantastische moeder die weer voor een verrassing had gezorgd (en Kitt ook). Ik moest om 07:00 klaar zitten op mijn verjaardag. Een verrassingsdate via Skype met familie en vrienden die allemaal bij mij thuis zaten. Zoooo fijn! Wauw! Een onbeschrijflijk gevoel. De tranen stroomde over mijn wangen en voor dat moment voelde het even alsof iedereen er gewoon bij was. Heerlijk! De dag zijn we verder zeeeeer goed doorgekomen. Zoals vele van jullie zullen weten hebben wij een roze Barbie auto gehuurd. Hiermee hebben we het eiland verkend. Lekker over de stranden gelopen, geluncht, naar een wildlife park geweest. Hier hebben we verschillende dieren kunnen vasthouden zoals een krokodil, een slang, een soort papagaai, een varaan, een schildpad en natuurlijk een Koala! Mooie afsluiter zo. Ook hebben we die dag wilde kangoeroes gezien, springend over de weg, hebben we een veel te grote taart gegeten en zijn we die avond luxe uit eten geweest! Want ja, het blijft een eiland en veel restaurants hadden ze niet. Al met al een geweldige dag die ik niet had willen missen, ondanks de afstand met Nederland en al mijn lieve familie en vrienden. Dat halen we wel weer in!

Goed, genoeg weer voor dit blog. Straks gaan we jullie nog vervelen. We moeten nu nog wachten tot 04:00 op de taxi naar het vliegveld. En om 06:30 vliegen we naar Melbourne! De oostkust zit erop!!

Tot de volgende weer lieverds!

Liefs,
Kitty en Nienke

• 13 Februari 2016 - 16:08

Lidwien:

Heerlijk om weer jullie mooie avonturen te lezen geweldig wat zien jullie mooie dingen .lekker van de volgende avonturen , wij kezen ze wel toppers

• 13 Februari 2016 - 17:57

Rina:

En hier regent en regent het maar,dus jullie zitten daar prima.
    Leuk verslag weer,wachten met spanning op de volgende,veel plezier en goeie reis

• 14 Februari 2016 - 17:29

Papa / Kees:

Wat een heerlijke verhalen weer. Jammer hoor dat sommigen de 'weelde' op reis zijn in een vreemd land misbruiken door helemaal 'los' te gaan en er een zooitje van te maken en daar dan anderen mee tot last zijn. Ik denk dat ik al eerder uit mijn slof was geschoten en ze zonder pardon de kamer af had gebonjourd! Maar goed dat is achter de rug. Inmiddel zitten jullie in Melbourne en hebben jullie Anouk ontmoet en ... poffertjes gegeten! Wie weet wat daar weer voor mooie blog-stories uit voort komen??

• 15 Februari 2016 - 09:21

Mama/Marjolein:

Hoi Lieverds, het is weer een leuk begin van de dag om jullie blog te lezen en even mee te kunnen genieten van jullie avonturen. Als ik dit schrijf zitten jullie alweer in Melbourne. Geniet ervan.
    Liefs Mama/Marjolein *)