Dubbele gevoelens - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Nienke Louw - WaarBenJij.nu Dubbele gevoelens - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Nienke Louw - WaarBenJij.nu

Dubbele gevoelens

Blijf op de hoogte en volg Nienke

07 September 2015 | Nederland, Hoofddorp

Lieve allemaal,

Hier is die dan! Mijn eerste reisverslag. En dat terwijl ik nog thuis zit. Vol spanning en gemixte gevoelens. Mijn gevoel gaat op dit moment alle kanten op, net als de afgelopen dagen. Geen idee hebbende van wat mij te wachten staat, het onbekende etc. Soms vraag ik mijzelf af; waarom wilde ik dit ook alweer zo graag? Waar ben ik aan begonnen?

Maar goed, die gevoelens zijn maar tijdelijk, dat weet ik ook wel. Op dit moment zit mijn backpack bommetje vol, alles zit erin! Ik ben bijna klaar met mijn to-do-lijstje en dan kan het grote avontuur gaan beginnen! Onwijs spannend maar ook heel erg gaaf. Ik kan nu al niet wachten op de mensen die we gaan ontmoeten, de plekken die we gaan zien en al het moois wat we tegen zullen komen.

Met een kleine 11kg ga ik de wijde wereld in samen met mijn lieve vriendinnetje Kitty! Al jaren hebben wij een droom om de wereld over te reizen, te gekke plekken te bezoeken en te genieten van al het moois overal. Het idee is ontstaan tijdens een vakantie in Frankrijk toen wij een jaar of 12 waren. We stonden op een camping, samen met onze ouders, en stonden op een gegeven moment achter een heg met mooi uitzicht over de camping (mooi weer, lekker warm, mooie horizon, zie je het voor je?) en toen bedachten wij ons dat het toch wel heel gaaf zou zijn om op wereldreis te gaan! Als we later groot zouden zijn. Op een gegeven moment word je ouder, krijg je vriendjes, ga je studeren etc. en het plan was een soort van 'van de baan'. Totdat we er allebei achter kwamen dat we tegelijkertijd klaar zouden zijn met onze studies, geen vriendjes meer hadden (heel goed in deze situatie! ;)) en nog nergens aan vast zitten/zaten. Dé unieke kans en gelegenheid om de reis te maken. Vanaf dat moment is het balletje gaan rollen.

We bedachten landen waar we heen wilde en ik kwam op de reisorganisatie Kilroy terecht. Een afspraak gemaakt en het plan was zo gemaakt. In december vorig jaar hebben wij onze plannen vastgezet en zijn we elke maand dichterbij gekomen en hebben we meer plannen gemaakt. Een paar maanden van te voren kwamen de belangrijke zaken. Vaccinaties, paspoort verlengen, visa regelen, backpack aanschaffen etc. Een hoop geregel maar gelukkig hadden we de tijd. Daarnaast moest er nog even hard gespaard worden natuurlijk, want een reis zoals dit kost niet niks (helaas).

Inmiddels zijn we ruim 8 maanden verder en staan we op het punt om te vertrekken. Dinsdag 8 september om 14:15 vertrekken we naar Bangkok om als eerste Thailand te bezoeken. We hebben al een hostel geregeld (via Kilroy) mét pickup vanaf het vliegveld (erg handig!). Daar zullen onze plannen verder gemaakt worden. Spannend :)

Voor de mensen die niet helemaal weten welke landen we aandoen en in welke volgorde, hier even alles op een rijtje:
Thailand
Laos
Vietnam
Cambodja
Nieuw Zeeland
Australië
Indonesië

Op 19 november vliegen we naar Auckland. We verblijven 5 weken in Nieuw Zeeland. We hebben een mooie busreis geboekt die ons zowel het noordelijke als het zuidelijke eiland van Nieuw Zeeland zullen laten zien. Vervolgens vliegen we op 23 december naar Sydney! Hier vieren we kerst en oud

  • 08 September 2015 - 06:06

    Henk:

    Onwijs gaaf meiden, heel veel plezier, geniet er van en geen gekke dingen doen!!

  • 08 September 2015 - 09:18

    Yvonne Hijma:

    Lieve Nienke. Hel veel plezier daar in die verre landen. Geniet ervan en laat ons mee genieten door middel van dit reis verslag en waarschijnlijk de vele foto's. Heel veel knuffels tante Yvonne.

  • 08 September 2015 - 10:35

    Mama:

    Lieve Nienke en Kitty,

    Ik vind jullie stoere meiden die zomaar de wijde wereld intrekken met niets anders dan een backpack en een rugzak. Geniet enorm van deze uitdaging. Dikke knuffel van mij :*

  • 08 September 2015 - 19:51

    Gerda Kant-Stammes:

    Nienke, wat een leuk idee om je verslag zo te doen dat we nu weten dat het ei voor deze plannetjes al een ½ (van jullie) mensenleven geleden is gelegd. hechte vriendinnen zijn jullie en dat kan alleen nog maar hechter worden door al wat er op jullie pad komt. Dikke kus ook voor Kitty, Gerda (en Cor).

  • 09 September 2015 - 10:11

    Opa Idsinga ( En Oma ):

    Lieve Nienke en Kitty. een heel leuk idee om op deze wijze ons op de hoogte te houden. ook de "voorbeschouwing" is zeer origineel en erg leuk. wij wensen jullie een hele fijn reis en we hopen dat jullie fijne ervaringen opdoen. geniet van alles, de "tropen" zijn fantastisch, mijn ervaring.
    Dikke kus en knuffel, Oma en Opa.

  • 09 September 2015 - 19:28

    Netty Kant:

    Hoi Nienke,
    Het is begonnen! Jullie zullen vast genieten van alles wat er op jullie pad komt.
    Prachtige ervaringen, aardige mensen, mooie natuur, veel imposante gebouwen en andere geloven waar jullie mee in aanraking zullen komen.
    Geweldig hoor. Veel plezier samen.
    Tot later en een hartelijke groet van Netty

  • 11 September 2015 - 15:41

    Kees/Papa:

    Ha Meiden,
    Als het goed is zijn jullie inmiddels al weer een paar stapjes verder. Ik heb op whatsapp al mooie foto's langs zien komen. Ik ben me toch jaloers!!! Geniet er van. Dit is dé kans van je leven!

  • 18 September 2015 - 12:45

    Rina En Co:

    Hoi Nienke,

    we hebben het al een paar keer gedaan,maar toch noch maar een keer.
    We wensen jullie heel veel plezier toe met zijn 2 tjes,en natuurlijk een hele goeie reis overal naar toe,we zijn echt benieuwt.
    We gaan je zeker bij houden op de blog.
    Je bent inmiddels al een week weg,gaat hard he?
    Hopelij hebben jullie het weer ook een beetje mee,hier doet het niet anders dan regenen en waaien,echt herfst al.
    Een dikke zoen van ons hier.

    rOETJES rINA EN CO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Acht maanden reizen door Zuid-Oost Azië, Nieuw Zeeland en Australië met mijn vriendinnetje Kitty Hexspoor.

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 15362

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 11 Mei 2016

Wereldreis 2015

Landen bezocht: