Bye bye beautiful New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nienke Louw - WaarBenJij.nu Bye bye beautiful New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nienke Louw - WaarBenJij.nu

Bye bye beautiful New Zealand!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

23 December 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Last but not least!!

Kia Oura! Gek, zo ben ik nog nooit begonnen terwijl dat echt Nieuw Zeelands is! Maar goed.. Nu dan maar in m'n laatste groet!

Wauw, het zit er alweer op. Nieuw Zeeland is ten einde gekomen helaas. Het is voorbij gevlogen! 4,5 week in dit prachtige land mogen rondtoeren. Een geweldige ervaring! Met een leuke organisatie (Stray) waar we eerst niet zo enthousiast over waren. Dit komt oa door het feit dat we allebei niet van georganiseerde reizen houden, het in Azië allemaal zelf regelden en we de vrijheid miste. Maar onze mening is bijgesteld en we hebben vier fantastische weken gehad en zoveel leuke mensen ontmoet (inclusief de buschauffeurs!!).

Maar goed, een laatste update dus vanuit NZ! De laatste vier bestemmingen. Met als eerste MT Cook! Wauw, wat was dat gaaf zeg, een uitzicht waar je op slag verliefd op was en waar we geen genoeg van kregen (van het uitzicht). We hadden een mooie accommodatie met uitzicht op de grootste glacier van NZ! Helaas was het weer deprimerend.. Heel koud (de helft kouder dan bij jullie in NL! Dus zo'n 8 graden oid), daarnaast trokken er veel wolken over waardoor de mooie MT Cook verdween in de wolken. We wilden een hike doen maar aangezien ik amper kon lopen (oude blaar die ontstoken was en schoenen die stuk gaan aan de binnenkant wat daarvan de oorzaak is) hebben we het maar niet gedaan. Wel hebben we genoten van het uitzicht! Wauw.. Sprakeloos ben ik nog steeds!

Na MT Cook zijn we doorgegaan naar Rangitata. Deze plaats staat bekend om het raften! Dit schijnt de meest geweldige plaats hiervoor te zijn in heel NZ. Er hangt echter wel een prijskaartje aan, $190 pp.. Een hoop geld en aangezien het weer niet beter was (eerder slechter) hebben we besloten het niet te doen. We zaten wel in een hele leuke accommodatie waar we 's avonds hebben genoten van de bbq van onze buschauffeur Nipper. Heerlijk zitten eten met de hele groep, weer meer mensen leren kennen en met een heerlijk dessert (marshmallows!). Ook hebben Kitt en ik die avond nog een stukje gelopen. Het weer was opgeknapt en ik liep als een sloeber met witte sokken op m'n slippers. Maar ach, je komt toch niemand tegen ;) en we moesten er even uit!

Na Rangitata was het tijd voor het laatste plaatsje op het zuidelijke eiland; Kaikoura. Ik lees net dat ik de naam hiervan in het vorige blog verkeerd heb geschreven, sorry! Hier zouden we walvissen gaan kijken op zee. Echter daar aangekomen kreeg onze buschauffeur, Nipper, een telefoontje dat het niet doorging vanwege het slechte weer op zee. Echt heel erg balen! Maar Mam, nu kunnen we het toch een keer samen doen en doen we het beide voor de eerste keer ;) nu hebben we dolfijnen gespot. Het enige verschil daarmee was, was dat we achterlijk vroeg ons bed uit moesten!! (Ja, je moet er wat voor overhebben!). Om 04:00 ging ons wekkertje.. En om 5:30 moesten we ons melden. Maar, ik kan je vertellen; het was zeker de moeite waard!! Wauw, zoveel dolfijnen, allemaal wild, zoveel kleintjes ook, en allemaal om ons heen zwemmen. Wel waren we lichtelijk zeeziek (Kitty helaas erger dan ik). Waarschijnlijk door het hele vroege ontbijt want we hebben het nog niet eerder gehad. Dit was jammer maar goed. Het was leuk om mee te maken (de dolfijnen dan hè!). Er ging ook een hele grote groep zwemmen met dolfijnen (lees: 16 mensen!). Lichtelijk jaloers was ik wel maar het was veel te druk in dat water en iedereen wil voorop liggen met de camera's en GoPro's.. Gelukkig hoefden wij ons hier niet druk om te maken!

De avond in Kaikoura hadden Kitty en ik trouwens net gegeten toen er drie jongens terug kwamen van het vissen (een van de activiteiten die je kon kiezen). En wat denk je? Hadden ze Fish & Chips meegenomen voor ons! En niet zomaar vis, nee! De vis die ze met zelf gevangen hadden!! Verder dan vers dus en nog geen 3 uur dood zeg maar.. Heerlijk!! We mochten allemaal meesmikkelen :) wauw! Weer een leuke ervaring. Ondanks dat we ons eigen eten al hadden genuttigd, ging het er wel in!

Na Kaikoura was het tijd om afscheid te nemen van het zuidelijke eiland. Tijd om met de Ferry te gaan. Het was een stuk beter qua weer op de ferry deze keer dan op de heenweg. Echter hebben we er niet veel van neergelegen aangezien we zo moe waren van het vroege opstaan, die ochtend maar ook van alle andere ochtenden. Dus even een tukkie op de boot was wel fijn.

Een leuk weetje over onze chauffeur Nipper trouwens. We hadden een dag of twee een bus met WiFi. In het begin hadden alleen Kitty en ik dat uitgevonden maar helaas had al snel iedereen het uitgevonden. Nipper vond dat alleen niet zo leuk want iedereen zat op hun telefoon ipv dat we genoten van het uitzicht. En dit terwijl we langs de prachtige oostkust reden met mooi weer en mooi uitzicht op oa zeeleeuwen! Hij was dus ernstig op zoek naar een knop om het WiFi uit te schakelen maar helaas kon hij die niet vinden.. Ook vind hij het zonde dat iedereen altijd maar slaapt in de bus. Ook dan zegt hij dat we moeten genieten van het uitzicht, aangezien je niet naar NZ bent gekomen om te slapen in de bus. En ik vind dat hij helemaal gelijk heeft! Ik kan soms echt opgaan in alle heuvels en bergen, het mooie uitzicht op de besneeuwde bergen, de planten, bloemen en bomen die in bloei staan, de honderden koeien, (in alle kleuren) zelfs Oreo koeien! Dit zijn koeien die aan de voorkant en achterkant zwart zijn en het midden is wit (de buik en rug zeg maar). Dus lijken ze net op een Oreo koekje. Leuk hè? Maar ook hebben ze hier honderden schapen, die soms ook in vrachtwagens voorbij komen (ik denk voor een lekker kerstmaal), en ook heel veel Bambies. Dus ja, met m'n muziekje op, uit het raam kijkend, kan ik verdrinken in dit mooie land. Zonde om dit straks achter ons te moeten laten maar goed..

Onze laatste dagen in Auckland waren heel fijn. Een dag en een nacht in de stad zelf, ook leuk om daar eens lekker rond te lopen. Avondje bioscoop gedaan (007 maar eens gezien!) en wat kerstinkopen gedaan. Helaas geen leuke kerstoutfit kunnen scoren maar wie weet ik Sydney nog op de valreep! Daarna zijn we weer naar Pauline terug gegaan, heel eg fijn! Lekker huiselijk en even geen Backpackers zijn. Lekker op een bank kunnen zitten, alles dat schoon is en nog zo van die dingen. We zijn met haar nog wezen shoppen en hebben verder lekker genoten van de tijd bij haar, het is zo'n fijne vrouw die ons in de watten legt! Nog op zoek gemoeten naar haar schaapjes.. Ze zijn weggelopen :( gelukkig kwam er één van hen weer terug, helemaal zwart en uitgeput (die is flink de hort op geweest!) maar die andere is nog steeds vermist. Komt wel weer terug zei Pauline!

De laatste dag, vandaag, stond in het teken van relaxen en voorbereiden op de trip naar Sydney. Gelukkig is het maar 3 uur vliegen maar alles bij elkaar zijn we wel weer even onderweg. Ik kijk er zo naar uit! M'n ouders weer zien, kerst en oud&nieuw vieren samen! En de warmte!! Het was zo koud soms hier in NZ dus we kunnen wel wat zon gebruiken! Toch is het wel heel jammer dat alles zo snel gaat. Maar daar weet iedereen over mee te praten denk ik.

Goed, dit was het alweer voor het prachtige NZ. Het zit erop. Er staat ons een nieuw avontuur te wachten in Australië. We houden jullie op de hoogte. Ik wens jullie alvast allemaal een hele fijne kerst toe en een mooi nieuw jaar. Een jaar waarin wij weer lekker terug komen (al duurt het nog even;)) maar het is sneller dan je denkt. En hopelijk met allemaal mooie dingen. Tot snel lieve trouwe lezers!

Liefs,

Kitty & Nienke

• 23 December 2015 - 16:53

Lidwien:

Wat een geweldig verslag weer , toppie om te lezen nu naar Australië. Weer nieuwe avonturen te gemoet . Meiden geniet er maar lekker van . En jullie hele fijne feestdagen geniet ze

• 24 December 2015 - 13:12

Rina:

Hallo meiden

Alvast hele fijne kerstdagen en een heel mooi begin voor 2016,geniet er met zijn 4tjes van,groetjes aan Kees en Marjolein

• 27 December 2015 - 11:11

Dirk Hijma:

Hallo Nienke en Kitty,

Bedankt dat wij mee mogen genieten van jullie reisverslagen. Prachtig zijn deze.
    Uit jullie reisverslagen verneem ik dat jullie erg genieten.
    Nu in Australie met pap en mam. Geniet van elkaar.

Hebben jullie fijne kerstdagen gevierd?

Vanuit Anna Paulowna (Nederland), je weet wel dat kleine landje prettige dagen en een gezond en gelukkig 2016 toegewenst.

• 02 Januari 2016 - 23:29

Mama/Marjolein:

He Meiden, weer een leuk verhaal. Bij de volgende zijn wij bij, yes....