Zomer in Australië - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Nienke Louw - WaarBenJij.nu Zomer in Australië - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Nienke Louw - WaarBenJij.nu

Zomer in Australië

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

16 Januari 2016 | Australië, Noosa Heads

Good’day mates! Hier zijn we weer na veel te lang wachten (sorry..). We zijn inmiddels al bijna een maand in Australië en we hebben jullie nog veel moois te vertrellen. Mijn ouders zijn weer veilig thuis (helaas :() maar zo snel gaat de tijd wel. We zullen het weer zonder ze moeten doen! Maar dat komt helemaal goed natuurlijk.

Nog even een leuk verhaal wat ik vorige keer vergeten ben te vertrellen! We zijn in Sydney naar de Koala Sanctuary geweest. Hier waren ook kangoeroes. Nou had ik gehoord dat ze bananen lekker vinden dus ik had er één meegenomen. Voor het geval ik ze zou mogen voeren. Dit mocht wel maar alleen met bepaald voedsel wat je moest kopen bij de kassa. Nou dat werkt net als op de geitenboerderij in het Amsterdamse Bos. Wanneer er veel bezoekers zijn, zitten die beesten helemaal volgepropt met dat eten en zijn ze het zat. Dus toen wij lekker met de kangoeroes aan het knuffelen waren dacht ik; laat ik die banaan eens uit m'n tas halen en voor z'n neus houden. Wellicht wil die daar wel een hapje van (wat niet mocht natuurlijk!) maar ik toch stiekem proberen. Eerst moest die er niks van hebben (waarschijnlijk zag die ‘m niet goed) maar daarna werd die heeeeeeel nieuwsgierig! Hij kroop zowat in mijn buidel (m'n tas) en hij wilde heel graag die banaan hebben. Het was weer een mooi moment, zo'n kangoeroe op je schoot! Conclusie; kangoeroes zijn dol op bananen en wij werden nog net niet achtervolgd naar de auto!

Goed, nu weer verder naar de ander week. We gingen op nieuwjaarsdag naar de Blue Mountains. Dit is een geweldig mooi natuurpark (National Park) wat onwijs groot is! We hadden een hostel achtig iets geboekt daar in de buurt. Onderweg daar naartoe kwamen we het visitors center al tegen en zijn we hier naar binnen gelopen voor wat informatie. Hier een kaart gescoord en toen zijn we verder gegaan. Onderweg naar het hostel gestopt bij een aantal mooie plekken. Een daarvan waren de Wentworth Watervallen. Een mooie hike hier naar toe. Het was goed warm die dag dus veel drinken en veel zweten ;) maar goed, de moeite waard! Ook een mooi uitzicht over een deel van het park. Daarna naar het hostel gereden maar dit was niet wat we er van verwacht hadden. Een hostel waar Kitty en ik al niet graag zouden verblijven, en dan met je ouders. Zie je het al voor je? Sta je dan!! Ik durfde het ze niet aan te doen.. Maar ja, we hadden geen keuze. We hadden al betaald en dus hebben we er ons maar doorheen gesleept en het beste van gemaakt. Later die dag zijn we nog naar de beroemde Three Sisters geweest en hebben we hier rondgekeken en een stukje gelopen. Prachtig!

De dag erna zijn we onderweg naar de volgende bestemming nog gestopt bij de Botanic Gardens van de Blue Mountains. Een heerlijke plek om lekker rond te lopen, mooie vogels te spotten en eventueel te picknicken. Na een uur of anderhalf zijn we naar de volgende plek gereden; Singleton. Het weer was helaas niet al te best maar gelukkig nog geen regen. Dat kwam die volgende avond. In Singleton zijn we de eerste avond naar The Hunter Valley Gardens gereden. Hier zou een mooie licht show zijn ‘s avonds maar het was zo druk dat we die overgeslagen hebben. Wel hebben we daardoor de eerste overstekende (lees: overspringende) kangoeroes gezien! Toch nog ergens goed voor! De dag erna zijn we naar Port Stephens gereden, een mooi gebied aan de kust. In Nelson Bay zijn we eruit gegaan en hebben we rondgekeken en wilden we op een walvissen tour. Helaas is het seizoen over dus dat ging niet door (jammer!) maar goed. We zijn terug getreden en vlakbij het hotel gestopt bij een winery (wijnhuis). Helaas was het niet een waar we fan van zijn dus na even rondkijken zijn we terug gegaan. Wat denk je!? Weer overstekende kangoeroes! Deze waren alleen niet zo snel en een daarvan was helemaal sloom, die besloot toch nog even over te steken. Wel gaf hij ons de kans om mooie foto's te schieten! Thank you slome kangoeroe :)

De bestemming daarna was Port Macquarie. Helaas was het weer niet best dus we hebben niet zoveel kunnen doen daar. Het is wel een prachtig mooie omgeving en we hebben veel wilde kangoeroes gezien. Maar ook heeeeel veeeel regen, helaas. Dus dan maar door naar Coffs Harbour. Nog zo'n leuk kustplaatsje (ja de oostkust is een aanrader, mits goed weer natuurlijk). Helaas hadden we dat niet. Wel de dag dat we weg gingen uit Coffs Harbour. We besloten toen nog naar Dorrigo National Park te rijden. Een goede keuze want het weer was prachtig! Lekker warm maar niet te heet. De rit er naar toe was al nooit maar het park zelf ook. Het is een regenwoud, die wilden we altijd al eens gezien hebben (check!). Onderweg daar naartoe al een mooie waterval gezien. Het park zelf was zeer de moeite waard maar zat gewoon enigszins verstopt in de bergen. We hebben een hike gedaan van 2,5 uur. Veel dieren gezien onderweg! En daarna zijn we doorgereden naar de volgende bestemming; Yamba. Een echt hippies dorp!

Maar, daarover later meer! We zitten nu in Noosa maar het mooie weer laat ons in de steek :( gelukkig morgen weer beter! We gaan het zien!

Tot snel lieverds.

Liefs,
Kitty en Nienke

• 16 Januari 2016 - 08:43

Lidwien:

Dank jullie wel weer voor jullie verdere avontuur
    Geweldig en fijn om weer op afstaand mee te reizen .

Zet hem op topper gr Lidwien en fam .

• 16 Januari 2016 - 09:01

(Pappa) Kees:

Mooi verhaal meiden en ik kan het weten want ik was er bij!
    Samen met Mama en jullie hebben we een hele fijne maand
    gehad. Veel gezien en veel gedaan. Veel gereden, bruin geworden
    , veel gewandeld en heel veel foto's gemaakt. Maar ja, daarna
    riep het werk weer en moesten we wel weer naar huis. Daar zijn
    we inmiddels aangekomen. We zijn nog bezig met opruimen en wassen
    maar kijken ook dankbaar terug naar de fijne maand met jullie tweeën
    'down under'! Geniet er nog maar heel veel van.

• 16 Januari 2016 - 11:48

Mama/Marjolein:

Dank jullie wel voor de gezellige dagen samen en alle mooie herinneringen die de samen hebben kunnen maken. Lfs :*

• 18 Januari 2016 - 15:22

Joke :

Hai Kitty en Nienke,
    Wat fijn dat ik op deze wijze van de avonturen op jullie reis kan genieten.
    Het is heel bijzonder wat jullie samen zien en beleven.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier!!!
    Liefs, Joke